سلامت جنسی

معرفی و بررسی روش های سکسولوژی و سکس درمانی

سلامت جنسی

معرفی و بررسی روش های سکسولوژی و سکس درمانی

نحوه جلوگیری از زگیل تناسلی

واکسن های HPV به نام های Gardasil و Gardasil 9 می توانند زن و مرد را از شایع ترین سویه های HPV که باعث ایجاد زگیل تناسلی می شوند ، محافظت کنند و همچنین می توانند در برابر سویه های HPV که با سرطان دهانه رحم در ارتباط هستند ، محافظت کنند.


واکسنی به نام سروآرکس نیز موجود است. این واکسن در برابر سرطان دهانه رحم محافظت می کند ، اما در برابر زگیل تناسلی نیست.


افراد تا سن 45 سالگی می توانند واکسن HPV و همچنین افراد 9 ساله را دریافت کنند. واکسن بسته به سن ، در یک سری دو یا سه عکس انجام می شود. قبل از اینکه فرد از نظر جنسی فعال شود ، باید هر دو نوع واکسن داده شود ، زیرا آنها قبل از قرار گرفتن در معرض HPV مؤثرتر هستند.


استفاده از کاندوم یا سد دندانی هر بار که رابطه جنسی دارید می تواند خطر ابتلا به منقبض شدن زگیل تناسلی را نیز کاهش دهد.


مقابله و چشم انداز

زگیل تناسلی عارضه عفونت HPV است که شایع و قابل درمان است. آنها می توانند به مرور زمان از بین بروند ، اما درمان در جلوگیری از بازگشت آنها و عوارض احتمالی ضروری است.


اگر فکر می کنید زگیل تناسلی دارید ، با پزشک خود مشورت کنید. آنها می توانند تشخیص دهند که شما زگیل دارید و بهترین گزینه های درمانی شما کدام است.


علاوه بر این ، مهم است که با شریک جنسی خود صحبت کنید. این ممکن است دشوار به نظر برسد ، اما باز بودن در مورد شرایط شما می تواند به شما کمک کند در مقابل ابتلا به HPV و زگیل تناسلی از شریک زندگی خود نیز محافظت کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد