سلامت جنسی

معرفی و بررسی روش های سکسولوژی و سکس درمانی

سلامت جنسی

معرفی و بررسی روش های سکسولوژی و سکس درمانی

عوامل خطر در زیگیل تناسلی

بیشتر افرادی که از نظر جنسی فعال هستند ، مدتی به HPV دستگاه تناسلی مبتلا می شوند. عواملی که می توانند خطر آلوده شدن شما را افزایش دهند عبارتند از:


داشتن رابطه جنسی محافظت نشده با شرکای متعدد

داشتن عفونت مقاربتی دیگر

رابطه جنسی با شریک زندگی که سابقه جنسی شما آن را نمی شناسید

فعال شدن از نظر جنسی در سنین جوانی

داشتن سیستم ایمنی بدن به خطر بیفتد ، مانند HIV یا داروهای پیوند عضو

عوارض

عوارض عفونت HPV می تواند شامل موارد زیر باشد:


سرطان. سرطان گردن رحم ارتباط نزدیکی با عفونت HPV دستگاه تناسلی دارد. انواع خاصی از HPV همچنین با سرطان های ولووا ، مقعد ، آلت تناسلی و دهان و گلو همراه است.


عفونت HPV همیشه به سرطان منجر نمی شود ، اما برای زنان مهم است که به طور منظم پاپ تست کنند ، به خصوص کسانی که به HPV آلوده شده اند.


مشکلات دوران بارداری. به ندرت در دوران بارداری ، زگیل ها می توانند بزرگ شوند ، و ادرار کردن آن را مشکل می کند. زگیل های دیواره واژن می توانند مانع از کشش بافت واژن در هنگام زایمان شوند. زگیل های بزرگ روی ولو یا واژن می توانند هنگام کشیدگی خونریزی کنند.


به ندرت ، نوزادی که از مادری با زگیل تناسلی به دنیا می آید ، زگیل را در گلو ایجاد می کند. ممکن است کودک برای جلوگیری از انسداد راه هوایی به عمل جراحی نیاز داشته باشد.


جلوگیری

محدود کردن تعداد شرکای جنسی و واکسیناسیون به شما در جلوگیری از ابتلا به زگیل تناسلی کمک می کند. استفاده از کاندوم هر بار که رابطه جنسی دارید ایده خوبی است ، اما لزوماً شما را از زگیل دستگاه تناسلی محافظت نمی کند.


واکسیناسیون

سه واکسن HPV توسط سازمان غذا و دارو تأیید شده است. جدیدترین مورد ، Gardasil 9 جهت استفاده در مردان و زنان در سنین 9 تا 45 سالگی به منظور محافظت در برابر سرطان دهانه رحم و زگیل های تناسلی تأیید شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد