سلامت جنسی

معرفی و بررسی روش های سکسولوژی و سکس درمانی

سلامت جنسی

معرفی و بررسی روش های سکسولوژی و سکس درمانی

زگیل های تناسلی در مردان

زگیل های تناسلی یکی از شایع ترین انواع عفونت های مقاربتی است. تقریباً همه افراد دارای مقاربتی جنسی حداقل در یک دوره از زندگی خود به حداقل یک نوع ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ، ویروس ایجاد زگیل تناسلی آلوده می شوند.


زگیل های تناسلی در بافت های مرطوب ناحیه تناسلی تأثیر می گذارند. آنها می توانند مانند برجستگی های کوچک و به رنگ گوشت ظاهر شوند یا ظاهری شبیه به گل کلم دارند. در بسیاری موارد ، زگیل ها خیلی کوچک هستند تا قابل مشاهده باشند.


برخی از سویه های HPV دستگاه تناسلی می توانند باعث ایجاد زگیل تناسلی شوند ، در حالی که برخی دیگر می توانند باعث سرطان شوند. واکسن ها می توانند به محافظت در برابر برخی گونه های دستگاه تناسلی HPV کمک کنند.

علائم و نشانه های زگیل تناسلی شامل موارد زیر است:


تورم های کوچک ، گوشتی ، قهوه ای یا صورتی در ناحیه تناسلی شما

شکل گل کلم مانند ناشی از چندین زگیل نزدیک به هم

خارش یا ناراحتی در ناحیه تناسلی شما

خونریزی با مقاربت

زگیل های تناسلی می توانند آنقدر کوچک و مسطح باشند که نامرئی باشند. با این حال ، به ندرت ، زگیل تناسلی در فردی که دارای سیستم ایمنی تحت فشار است ، می تواند در خوشه های بزرگ تکثیر شود.


چه زمانی به پزشک مراجعه کنید

اگر شما یا شریک زندگی تان دچار برآمدگی یا زگیل در ناحیه تناسلی هستید ، به پزشک مراجعه کنید.


درخواست یک قرار ملاقات در کلینیک مایو

علل

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) باعث ایجاد زگیل می شود. بیش از 40 سویه HPV وجود دارد که بر ناحیه دستگاه تناسلی تأثیر می گذارد.


زگیل های تناسلی تقریباً همیشه از طریق تماس جنسی گسترش می یابند. لازم نیست زگیل شما برای انتشار عفونت در شریک جنسی خود برای شما قابل مشاهده باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد